Varför Runningshop.se?
  • Fria byten
  • FRI frakt over 750 SEK
  • 14 dagars Öppet Köp
  • Snabba leveranser
  • Enkelt & Säkert med Klarna
  • Sveriges i särklass största sortiment
  • Professionell kundservice

Byten och Returer

Ångerrätt
Vi vill självklart att ni ska vara nöjd med er vara. Därför ger vi er alltid öppet köp i 14 dagar från att vi har skickat er beställning från vårt lager till er.  Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Bifoga alltid med originalförpackningar och eventuella märkes-tags. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returportot.

Returer
Enligt överenskommelse tryckta / broderade produkter/ personliga produkter kan inte återlämnas. När ni vill byta en eller flera produkter så står Sportshop för returfrakten. Detta gäller bara om värdet av beställningen (exkl fraktkostnader) är mer än SEK 1500 (gäller det slutliga ordervärdet). Är det totala värdet på er beställning (exkl fraktkostnader) mindre än SEK 1500 får ni själva stå för returfrakten. Vid returer (med ordervärde över SEK 1500) till Sportshop.com Europe AB ber vi er att ta kontakt med vår kundtjänst för hjälp med retursedel. Om kunden väljer att skicka sin retur/reklamation på annat sätt än med den förbetalda retursedeln får kunden själv stå för kostnaderna för frakten till oss. Kunden ansvarar även för att returen kommer fram och är i gott skick till Sportshop.com Europe AB. Alla returer och reklamationer som skickas till Sportshop.com Europe AB SKALL skickas till Sportshop.com Europe AB företagsadress (vänligen se företagsadress nedan). Returer och reklamationer som skickas till ombud kommer inte att hämtas ut av Sportshop.

Reklamation
Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Sportshop eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Sportshop har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar om varan är skadad vid leverans. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer. Som konsument har du tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vi gör en återbetalning till dig som konsument inom 10 bankdagar efter godkänd reklamation.

Reklamationer skickas till:
Sportshop.com Europe AB
Backa Bergögata 16 X
422 46 Hisings-Backa

Byte av produkt
Hos oss har ni fria byten. Så om ni vill byta en produkt / produkter ber vi er att ta kontakt med vår kundtjänst för att ta del av en retursedel. Skriv gärna på följesedeln vilket byte / byten ni önskar att göra och lägg ner följesedeln i paketet med de produkter ni vill skicka tillbaka. Vid ytterligare frågor ber vi er att ta kontakt med vår kundtjänst.

Klarna Faktura
Vid retur via betalsätt faktura justerar vi beloppet för de varorna du väljer att returnera när returen är mottagen.
Ev. fraktavgift om 50 SEK kvarstår vid retur.

Återbetalning
Återbetalning sker till kundens bankkonto. Det kan ta upp till 10 bankdagar fr.o.m. att vi har mottagit alla uppgifter som krävs för att slutföra en återbetalning.